ДПА У ФОРМІ ЗНО ДЛЯ ЧЕТВЕРТОКЛАСНИКІВ ТА ДЕВ’ЯТИКЛАСНИКІВ
Розгортання ДПА відбувається послідовно – разом із поступом Нової української школи. На сьогодні НУШ на рівні початкової школи вже реалізується повною мірою, тому впровадження ДПА-4 є логічним кроком, який дасть змогу отримувати щорічні об’єктивні дані про успішність всього молодшого учнівства.
Головна мета ДПА – допомогти дітям упевнено рухатися далі в навчанні, а не просто оцінити навчальні досягнення учнівства чи порівняти результати з тими, що передбачені Державним стандартом.
Оновлення формату ДПА було визначено ще до початку повномасштабної війни в розробленій у 2018 році «Стратегії розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030 року». Однак війна завадила реалізувати плани у визначені терміни, якими передбачалося поступальне впровадження ДПА разом із поступом Нової української школи.
На сьогодні йдеться лише про розроблення інструментів та процедур і їх ретельне пілотування на вибірках учнівства. Упровадження масового ДПА-4 залежатиме від безпекової ситуації, рішення про проведення якого прийматиме Верховна Рада України.
Навесні 2026 року буде проведено пілотування ДПА на рівні початкової школи. До участі буде залучено 10 000 четвертокласників і четвертокласниць з різних регіонів нашої країни в різних типах шкіл. Метою цього пілотування передусім буде апробація процедур, пов’язаних зі збиранням результатів оцінювання через спеціальну освітню платформу (СОП), яку зараз розробляють IT-фахівці.
У 2026 році, але восени, планують також апробацію окремих інструментів і процедур для ДПА на рівні 9-х класів з мовно-літературної (державна мова) та математичної освітніх галузей. До апробації буде залучено близько 2000 учнів 10-х класів, які навчалися в школах, де пілотували навчально-методичне забезпечення НУШ на рівні базової освіти.
На 2027 рік заплановано продовження пілотування ДПА-9. Буде апробовано доопрацьовані за підсумками апробації у 2026 році інструменти й процедури для оцінювання досягнень учнівства в мовно-літературній і математичній освітніх галузях, зокрема з використанням СОП. Також передбачено первинну апробацію інструментів з інших освітніх галузей (громадянська та історична, природнича, інформатична, іншомовна).
У 2028 році потенційно можливим є запуск повноцінної ДПА-9 із двох галузей – мовно-літературної (державна мова) і математичної, а також додаткове пілотування інструментів і процедур для інших галузей.
Таким чином, упровадження ДПА-9 як цілісної системи можливе не раніше 2029 року. Якщо говорити про ДПА-4, то її масове впровадження можливе вже з 2027 року.
З яких предметів проводитимуть оцінювання під час ДПА?
Якими будуть завдання?
Де діти будуть проходити ДПА-4?
Що буде з дитиною, яка не складе ДПА?, – на ці та інші питання можна знайти відповідь за покликанням: https://testportal.gov.ua/