Відділ освіти, культури, молоді та спорту Трибухівської сільської ради

Прозорість та інформаційна відкритість закладу

 

                                      Звіт

директора Трибухівського ЗДО «Віночок»

про підсумки роботи ЗДО за 2019/2020 навчальний рік.

 

Завдання звітування:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління дошкільним навчальним закладом.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління ЗДО.

Звіт складено на виконання наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» від 28.01.2005 №55,  згідно Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 №178., та наказу №84-од від 25.05.2020 відділу освіти , культури, молоді та спорту Трибухівської сільської ради.

Розділ І. Організація навчально-виховного процесу

1.    Організаційно-правові засади діяльності ЗДО

1.1   Нормативно-правове забезпечення діяльності ЗДО.

Юридична адреса дошкільного навчального закладу:

 С. Трибухівці, вул. Горішня 52

У своїй діяльності заклад керується Конституцією України, Законами України  «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний  заклад України, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

Навчально-виховний процес у дошкільному закладі здійснювали 10 педагогічних працівників: 1 директор, 8 вихователів, 1 музичний керівник.

Заклад працює у п’ятиденному робочому режимі з 8.30 до 17.30.

Навчальний   рік у ЗДО починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, оздоровчий період триває з 01 червня по 31 серпня.

1.2. Формування дитячого контингенту.

На час звітування у  ЗДО працюють групи:

- для дітей молодшого віку – 2;

- для дітей дошкільного віку – 3

Чисельність дітей на кінець навчального року – 110.

Комплектування груп дошкільного закладу дітьми, відрахування дітей з ЗДО, переведення їх з однієї вікової групи до іншої, збереження місця в закладі здійснювалося відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305  та власного Статуту (на підставі заяв батьків, електронної реєстрації,медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження дитини).

Розвивальна і виховна робота дітей  дошкільного віку проводилась відповідно до Програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», «Впевнений старт».

2. Кадрове забезпечення

2.1Укомплектованість педагогічними кадрами (відповідно до штатного розпису).

Заклад укомплектовано кадрами  не в повному обсязі, окрім педагогічних посад.  Потрібно посаду психолога, вихователь- методист.  З 16.09. 2020р введено посаду  логопеда.

У 2019/2020 навчальному році спостерігається динаміка підвищення рівня кваліфікації педагогів за результатами атестації вихователів Павлів С.Є., Микитій М.М., Гнатишин Л.І..

2.2. Заохочення працівників.

Заохочення педагогічних працівників в закладі здійснювалося на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 30.07.2013 №1047 «Про затвердження Положення про відомчі заохочувальні відзнаки Міністерства освіти і науки України».

В 2019/2020 навчальному році вчасно виплачувалась заробітна плата і аванс, всі педагоги отримали доплату за вислугу років, грошову винагороду до Дня працівників освіти, всі працівники отримали матеріальну допомогу на оздоровлення під час відпустки. 

2.3. Організація методичної роботи.

У 2019/2020 навчальному році колектив працював над вирішенням методичної теми: «Формування національно – патріотичного виховання у дошкільників ».

Вирішувались основні заплановані завдання:

1. Удосконалення системи літературно-мовленнєвої діяльності у контексті художньо-мовленнєвого розвитку дошкільників.

2. Забезпечення цілеспрямованого педагогічного та батьківського впливу на формування національної свідомості дитини.

3. Підвищення методичної компетентності педагогів для забезпечення якості освітнього процесу в умовах інклюзії.

Методична робота була спланована на вирішення основних запланованих завдань  спрямована на реалізацію  Програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», «Впевнений старт».

Продовжувалась системна і планомірна робота з національно-патріотичного виховання дітей, реалізовувалась модель національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку в умовах дошкільного закладу шляхом взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу.

Педагогами ЗДО протягом 2019/2020 навчального року проведено:

- свято «Першого вересня, осіннє свято в усіх вікових групах, свято « Покрови»,  Андріївські вечорниці, «День святого Миколая», свято «Новий рік та Різдво Христове»,  розвага приурочена події Стрітення, родинне свято «Як ангелята мам вибирали», та свято в стилі «Стиляги».  У зв’язку з карантинним періодом відсутні були святкові ранки присвячені до « Великодня», «Прощавай садок дитячий».

Проведено тематичні та відкриті заняття:  «Свічка пам’яті», присвячена жертвам голодомору, «Сильна духом Леся Українка», шевченківські дні, захід «Стежинами В.Сухомлинського», «День матері», спортивні розваги.

- майстер-класи для педагогів: «Обличчям до батьків», «Створення єдиного освітнього простору в дошкільному навчальному закладі та сім’ї»;

- круглий стіл: «Впровадження гуманістичних ідей В.О.Сухомлинського в практику роботи педагогів як інтелектуальна основа педагогічної  майстерності»; «Щаслива родина – міцна Україна», «Дивосвіт Марії Приймаченко», «День Просвіти», «святкування 170 років УГКЦ Прп. Параскеви», «День Злуки». Вшанування пам’яті Небесної Сотні.

- літературно – музична імпрезія «Одягнімо, друже, вишиванку» в приміщенні конференц зали Трибухівського СБК.

- тиждень педагогічної майстерності: колективні перегляди занять з художньо-мовленнєвого розвитку; виставки робіт присвячені тематичним святам.

- освітньо-виховні тижні: здоров’я, національно-патріотичного виховання, Тиждень безпеки, день ЦЗ; День доброти, Від серця до серця.

-  колективні перегляди різних видів форм роботи з батьками у вихователів;

- загальні батьківські збори «Формування життєвої компетентності дошкільників в умовах реформування освіти»;

- групові батьківські збори «Вимоги програми щодо художньо-мовленнєвого розвитку дітей»;

«Впровадження християнських цінностей у дошкільників за допомогою казко терапії»

- батьківський всеобуч у формі теоретико-практичного семінару «Увиразнення мовлення батьків - шлях до збагачення мовлення дітей»;

- екологічні акції: «Посади квіточку», «Зустріч птахів»; благодійну акцію «Подаруй дитині книгу», «Від серця до серця».

 

Оформлено:

- тематичні виставки методичної літератури з правового та національного виховання;

- виставка новорічних композицій з природного матеріалу;

- виставку дитячих малюнків в межах тижня безпеки, Шевченківських днів, виставку книжок – малюнок на тему: «Бережемо здоров’я»; поробок  «Золота осінь», «Великодня радість», «Моя Україна»;

- виставку новинок методичної літератури на тему: «Християнське виховання  дошкільників».

 

Друковані роботи педагогів:

На методичному порталі опубліковані конспекти занять, презентації педагогічних працівників На сайті опубліковано  матеріали згідно навчальної програми «Духовно – моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях»

Для підвищення педагогічної кваліфікації у закладі  здійснюється підписка на періодичне фахове видання «Розкажіть онуку», «Бібліотечка вихователя», «Дошкільне виховання».

З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року засідання педагогічних рад,  майстер-класи, колективні перегляди занять та режимних моментів, консультації (щомісяця).

Значно підвищився кількісний показник користуванням Інтернетом для отримання інформації щодо підготовки до освітньо - виховного процесу.

Кількісний і якісний аналіз оцінювання методичних заходів упродовж навчального року показав, що вони мали науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли підвищенню професійної майстерності педагогів.

 

2.4. Організація інноваційної діяльності ЗДО  здійснювалась відповідно до вимог Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності, затвердженого наказом МОН України від 07.11.2000р. № 522. Педагогічний колектив з метою удосконалення навчально-виховного процесу використовував спеціалізовані програми та альтернативні методики, а саме: гуманну педагогіку В. Сухомлинського; технологію розв'язання винахідницьких завдань; технологію «Створення ситуації успіху»;  елементи авторської програми М.Єфименка «Театр фізичного виховання та оздоровлення дітей дошкільного віку»; елементи методики М.Монтесорі; елементи концепції К. Орфа.

Інформаційно-комп'ютерні технології також успішно використовувалися і в методичній роботі, на педагогічних нарадах, семінарах, консультаціях, під час атестації педагогів, на батьківських зборах.

2.5. Забезпечення соціально-психологічного супроводу учасників начально-виховного процесу. 

На жаль не проводиться  робота з супроводження інклюзивного навчання, також не приділяється  значна увага дітям з особливими потребами,  у зв’язку з відсутністю інклюзивної групи.

Протягом навчального року було організовано пільгове харчування малозабезпечених дітей,  дітей,  батьки яких відбувають військову службу в зоні АТО та дітей переселенців.

 

3. Матеріально-технічна та навчально-методична база

3.1. Матеріально-технічна база

 Фінансово-господарська діяльність закладу здійснювалася згідно з кошторисом, сформованим відділом освіти, культури, молоді та спорту Трибухівської сільської ради.

Протягом 2019/2020 навчального року  працювала Рада закладу, до складу якої увійшли педагогічні працівники та члени батьківського комітету. Велася   діяльність щодо залучення батьків до благоустрою території дошкільного закладу, проведення ремонтних робіт.

За бюджетні кошти станом на 01.06.2020року  придбано:

- двері;

- унітази;

    - технічний інвентар

-медикаменти, дезинфікуючі розчини

-миючі засоби

- добудовано дві кімнати ( дитячі спальні)

-встановлено в 3-х кімнатах ламінат

-закуплено дитячі шкафчики в роздягалку

-проведено косметичний ремонт в усіх вікових групах

-проведено перекриття покрівлі закладу та палильні

Планується у період ремонтних робіт провести:

- ремонт доріжок до дитячих майданчиків;

- пофарбувати обладнання на центральному вході та дитячих майданчиках;

- ремонт підвального приміщення;

- реставрація фасаду ЗДО.

В цілому, матеріально-технічна база закладу в задовільному стані.

4. Організація харчування дітей

4.1. Загальні  вимоги до організації харчування 

Робота з організації харчування дітей ЗДО здійснювалася відповідно до пунктів 4, 9, 14 Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого спеціальним наказом МОЗ і МОН від 01.06.2005 №242/329, пунктів 1.35, 1.37, 1.38, 2.1 Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом МОН України від 17.04.2006 р №298/227.

Відповідно до штатного розпису заклад повністю укомплектовано працівниками, які забезпечують організацію харчування дітей. У закладі організовано триразовий режим харчування та забезпечено оптимальний питний режим для дітей. 

Адміністрація закладу приділяла особливу увагу якості продуктів харчування, що надходили до ЗДО, та відповідності їх вимогам державних стандартів, наявності накладних, сертифікатів якості, висновками санітарно-епідеміологічної експертизи.

4.2. Відповідність стану харчоблоку та допоміжних приміщень санітарно-гігієнічним нормам.

Стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку та допоміжних приміщень відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Протягом навчального року  частково замінено кухонний посуд на харчоблоці і в двох вікових групах. Потребують заміни дошки для обробки, дитячий посуд. 

Комора харчоблоку обладнана згідно санітарних вимог. Умови зберігання та сусідство різних видів продуктів чітко дотримується.

4.3. Дотримання норм харчування в ЗДО.

Аналіз виконання норм харчування показав,що переважно харчування дітей у ЗДО здійснювалося наближено до норм, було раціональним, збалансованим, різноманітним.

Невиконання норм споживання продуктів обумовлено невідповідністю виділених коштів та фактичної вартості харчових продуктів, не постачанням таких продуктів, як фрукти.

Оплата за харчування дітей знаходиться на постійному контролі. При виявленні заборгованості по батьківській оплаті проводиться індивідуальна робота з батьками.

 В ЗДО велася планомірна робота щодо формування навичок культури харчування в дошкільників згідно програмових вимог. З дітьми  молодшого дошкільного віку педагоги використовували ігрові прийоми, сюрпризні моменти, художнє слово. Діти знають основні вимоги до режиму та гігієни харчування, виконують правила культурної поведінки за столом, використовують доцільні способи споживання різних продуктів харчування. Старші дошкільнята самостійно накривають на стіл, прибирають посуд після їжі. У дошкільних групах є куточки чергових.

Питання організації харчування обговорювалися протягом року на загальних батьківських зборах.

Медична сестра забезпечувала щоденний контроль за якістю продуктів харчування та готових страв, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотриманням термінів реалізації, виконанням норм харчування. Для правильної організації харчування дітей, на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складалося щоденне меню. Щоденно проводилося зняття проб їжі, відбір добових проб. За результатами перевірок порушень не виявлено. Робота з організації харчування дошкільників в ЗДО ведеться на достатньому рівні. 

З метою імунопрофілактики для попередження виникнення інфекцій в закладі протягом навчального року проводиться просвітницька робота з батьками та контроль за виконанням щеплень дітей згідно календаря щеплень. Медичним  працівником закладу, вихователями ЗДО постійно проводиться санітарно-просвітницька робота з батьками, працівниками та дітьми, щодо попередження різних видів захворювання. Інформація висвітлюється на сайті закладу, санбюлетнях, куточках для батьків у групах.

Складено заходи роботи ЗДО в умовах карантину.

Розділ ІІІ. Окремі питання управління дошкільним навчальним закладом

1.Організація роботи з батьками.     

Адміністрацією дошкільного навчального закладу ведеться планомірна цілеспрямована робота з батьками. На початку навчального року в кожній віковій групі проходили групові збори, на яких батьків знайомили із завданнями виховання і навчання дітей на даний навчальний рік.

Пропаганда педагогічних знань велася через «Куточки для батьків», де містилися консультації по всіх розділах програми з питань оздоровлення та виховання дітей. У спеціальних папках зберігаються добірки методичних рекомендацій для батьків, складених педагогами ЗДО. Протягом року директором, медсестрою, вихователями проводилися індивідуальні консультації з батьками.

Вихователі дошкільних груп при складанні календарного планування на початку кожного місяця прописували роботу з батьками, де вказували теми індивідуальних і групових консультацій, тематику наочної інформації, роботу з батьківським комітетом.

Для забезпечення найбільшої ефективності роботи з батьками на новий навчальний рік проводилося анкетування в усіх групах з метою виявлення найбільш прийнятних і ефективних форм роботи з батьківською громадськістю. Висунуті батьками пропозиції обговорювалися на педгодинах і враховувалися у подальшій роботі.

Цілеспрямовано велася робота з батьками підготовчої до школи групи. Проводилися індивідуальні бесіди всіх фахівців дитячого саду з кожним з батьків, збори спільно з учителями початкових класів, систематично оновлювалася наочна інформація.

Батьки брали участь у проведенні спортивних свят і розваг. Такі заходи планувалися та проводилися для всіх вікових груп протягом року.  Формою активного відпочинку батьків та дітей стали Дні здоров'я, які проводилися на свіжому повітрі один раз на місяць у всіх вікових групах та мали сприяти оздоровленню родини, формуванню пот­реби у щоденних заняттях фізичними вправами, оптимізували рухову підготов­леність дітей дошкільного віку.

Батьки брали активну участь у створенні належних умов перебування дітей у дошкільному закладі.

2. Безпека життєдіяльності та охорона праці.

 Згідно із Законом України «Про охорону праці» у дошкільному закладі здійснювалася робота з охорони праці і техніки безпеки, були призначені відповідальні з питань охорони праці.  ЗДО забезпечений відповідними нормативними документами та періодичними виданнями. Відповідно до законодавства у ЗДО ведеться вся необхідна документація.

У  ЗДО працює комісія, яка регулярно обстежує стан будівлі, ігрове та фізкультурне обладнання на майданчиках та у приміщеннях, стан дитячих меблів, системи пожежогасіння, електромережі тощо.

Розроблено План заходів з питань безпеки життєдіяльності, охорони життя та здоров’я дітей на 2019/2020 навчальний рік. Відповідно до цього плану проводиться робота щодо охорони життя та здоров’я дітей, запобігання всім видам дитячого травматизму за такими напрямами:

- створення безпечних умов життєдіяльності дітей у приміщеннях та на ігрових майданчиках;

- дошкільного навчального закладу;

- попередження дорожньо-транспортного травматизму;

- забезпечення протипожежної безпеки;

- попередження побутового травматизму;

Робота з дітьми проводиться систематично, з урахуванням їхніх вікових та індивідуальних особливостей. Проведені тижні безпеки дитини, день Цивільного захисту (вересень, травень). Проводились практичні тематичні заняття з педагогічним та обслуговуючим персоналом дошкільного навчального закладу: згідно плану роботи.

З батьками вихованців проводилась профілактична робота щодо попередження дитячого травматизму: консультації, бесіди; систематично змінювався матеріал в батьківських куточках; батьків залучали до проведення спільних заходів з попередження дитячого травматизму. За 2019/2020навчальний рік у закладі не зафіксовано випадків дитячого травматизму під час навчально-виховного процесу. Значно зменшилась кількість звертань за медичною допомогою в результаті мілких травм.

 Відповідно до вимог  Закону України «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положення про дошкільний навчальний заклад, на виконання завдань річного плану ЗДО у всіх вікових групах здійснювався тематичний контроль щодо стану роботи з попередження дитячого травматизму.

3. Ведення ділової документації здійснювалося відповідно до вимог Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах. Директор здійснював контроль за веденням працівниками закладу ділової документації. Результати контролю обговорювалися на виробничих нарадах.

Заклад у достатній кількості забезпечений навчальними програмами та навчально-методичними посібниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки для виконання в дошкільних закладах.

У програмово-методичному забезпеченні роботи закладу значне місце відводилося нормативним, директивним документам, інструктивно-методичним матеріалам МОН України, міського відділу освіти; документації закладу; періодичним виданням професійної спрямованості.